Timeforworkshop.cz
  • Domů
  • O nás
  • Workshopy
    • Canva, grafika snadno a rychle
    • Instagram & Facebook
    • Jak na reklamu na Facebooku a Instagramu
    • Jak na LinkedIn
    • Střih a úprava videa
  • WEBINÁŘE
  • Lektorky
  • Pro firmy
  • Blog
  • Kontakt
  • Přihláška
    • Střih a úprava videa
    • Instagram & Facebook
    • Reklama na Facebooku a Instagramu
    • Canva
    • Jak na LinkedIn
jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing-kurz
Prosinec 21, 2018

Rozhovor s lektorkou Klárou Mouchovou

Zdravíme Klárko, řekněte nám na úvod, kdo jste a co děláte?

Jsem specialistka na sociální sítě, to znamená, že pomáhám malým a středním firmám s jejich marketingem na sociálních sítích – a to buď formou školení nebo konzultací, anebo jejich profily převezmu přímo do správy já.

Jaké byly vaše začátky?

K marketingu na sociálních sítích mě dovedl hlavně stejnojmenný předmět při studiu nových médií na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy. I přesto, že jsem před lety, když tu Facebook teprve začínal, tvrdošíjně odmítala zařizovat si na něm profil, časem jsem sociální sítě vzala na milost a teď mě dokonce živí 🙂 Po těchto úplných základech, které jsem se naučila ve škole, jsem začala pracovat v malé agentuře GoViral.cz, která patří skvělé Belindě Filippelli. Od ní jsem se naučila prozákaznický přístup, který je pro sociální sítě hodně zásadní, ale také jak spravovat sítě i s malými rozpočty. Pak jsem zamířila do agentury SYMBIO, kde jsem si naopak osahala práci i pro velké klienty a značky i spolupráci s velkým týmem grafiků a videomakerů. Po skoro dvou letech v SYMBIU jsem pak odešla na volnou nohu.

Jaká je Vaše motivace?

Motivují mě nejvíce moji klienti a účastníci mých školení a to, že jim pomáhám posunout se dál, dělat social zase o něco lépe nebo je inspiruju vyzkoušet nové věci.

Jsou sociální sítě silným marketingovým nástrojem? A pokud ano, proč?

Myslím si, že ano, hlavně díky tomu, že můžete hodně snadno změřit, co vám přinášejí. Zároveň se neustále rozvíjejí a přinášejí každou chvíli nové funkce, kterými dokážou zaujmout uživatele mnohem snáze než staré formáty.

Jaké jsou výhody a nevýhody sociálních sítí?

Výhoda podle mě je, že i s malým rozpočtem se dá na sociálních sítích zvládnout leccos, pokud víte, jak na to. Další výhodou je, že třeba Facebook má u nás v ČR přes 5 milionů měsíčně aktivních uživatelů, které tam tedy můžete zasáhnout. Zároveň jsou ale „socky“ hodně neformální prostředí, takže tam můžete dobře budovat vztah se svými zákazníky.

Nevýhoda je ta, že je to platforma třetí strany a nad svou prezentací na sociální síti tedy nikdy nemáte plnou kontrolu. Za další nevýhodu se dá považovat to, že už je na Facebooku skutečně skoro každý, tedy i firmy, a je tam proto velká konkurence.

Myslíte si že by každá firma měla být na Instagramu a Facebooku?

Ne. Nejsem zastánce tohohle hesla, můj názor je, že na sociálních sítích by měly být jen firmy, které tam mají co říct a chtějí tam komunikovat se svými zákazníky.

Jaké značky na sociálních sítích sledujete a proč?

Sleduju hlavně značky, ke kterým mám nějaký vztah, používám jejich produkty a podobně, a zároveň mají své sociální sítě vedené opravdu skvěle. A musím uznat, že takových zase tolik není 🙂 Nebo jsem možná jen až moc velký detailista.

Co je základem úspěchu, aby byl člověk/firma na sociálních sítích slyšet/vidět?

Zaprvé, vědět, jak sociální sítě fungují a jít jim trochu na ruku. To je podle mě základní bod, který spousta firem nezvládá a potom jsou nešťastné, že jim stránky organicky nefungují.

Zadruhé, mít obsahovou strategii a konzistentně publikovat. Sociální sítě nejsou něco, co uděláte jednou a máte hotovo, musíte se jim věnovat dlouhodobě.

Jak jste se ke školení sociálních sítí dostala?

Mým úplně prvním klientem na volné noze byla firma NEWTON Media, která pořádá i workshopy a školení sociálních sítí. Oslovili mě, jestli bych nechtěla školit reklamu na Facebooku. Řekla jsem si, že to zkusím, a před prvním školením se klepala jako ratlík, celou noc nespala a cestou metrem na školení ještě cizelovala prezentaci, ale nakonec se mi to zalíbilo tak, že teď školím docela často 🙂

Zúčastnila jste se někdy workshopu na téma, které školíte tedy na Instagram a Facebook?

Ano 🙂

Henry Ford kdysi řekl, že kdyby měl v kapse poslední dolar investoval by ho do reklamy. Jak reklamu na sociálních sítích vnímáte vy?

Reklama na sociálních sítích je skvělý pomocník, ale nesmí se zapomínat na kreativu. Se špatnou kreativou díru do světa neuděláte, i kdybyste se rozkrájeli. Takže reklama není samospasná. Zároveň je například Facebook Správce reklam už tak robustní nástroj, že není tak jednoduché se v něm zorientovat a naučit se ho používat, a proto se často setkávám s tím, že klienti zkusí jednu dvě kampaně a pokud výsledky neodpovídají jejich očekávání, celý Facebook vlastně zavrhnou, že je k ničemu. Je ale potřeba reklamu správně zacílit a otestovat, které cílení funguje a které méně, a samozřejmě použít tu už zmíněnou dobrou kreativu.

Řekla byste nám na závěr tipy a triky na úspěšný Facebook?

Naučit se pracovat s tím, jak fungují algoritmy, a jít jim při tvorbě obsahu trochu na ruku. Poznat svou cílovku a vcítit se do ní, abyste pro ni tvořili co nejrelevantnější obsah. Sledovat trendy a snažit se je co nejrychleji adaptovat.

Další články

jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing-kurz

Rozhovory

ROZHOVOR S LUCIÍ ŠIMŮNKOVOU, DIÁŘE LOVE & STORY DESIGN

jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing-kurz

Rozhovory

ROZHOVOR S LEKTORKOU KRISTÝNOU MAKOVOU

Timeforworkshop.cz
© Timeforworkshop.cz
Všechna práva vyhrazena | Web by Weef