Timeforworkshop.cz
  • Domů
  • O nás
  • Workshopy
    • Social kurzy
    • Ostatní kurzy
  • Lektorky
  • Služby
  • Blog
  • Kontakt
  • Přihláška
jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing
Srpen 14, 2018

ROZHOVOR S LEKTORKOU TEREZOU ČENCOVOU

Ahoj Terezo, pochlub se nám na úvod, kdo jsi, co děláš?

Pracuji jako social media manager a v současné době jsem nastoupila na volnou nohu. Což znamená, že jsem freelancer a specializuji se přímo na Instagram a na influencer marketing.

 

Jaké byly tvé začátky, když jsi začínala s blogem/Instagramem. Prošla sis obdobím, kdy si se vším chtěla seknout?

Ježiši tolikrát (smích). Tenkrát jsem začínala s blogem, jelikož jsem propadla kosmetice. Dívala jsem se na zahraniční YouTube videa, četla články a tak. Hrozně mě to chytlo, a tak jsem si za našetřené peníze z brigád kupovala kosmetiku. O kosmetice jsem začala psát a hrozně mě psaní bavilo.  Potom jsem si řekla, vždyť ty jsi ukecaná – ty bys taky zvládla ty videa. Jednou jsem si sedla, vzala jsem si iPad a začala jsem s natáčením. Moje první video bylo naprosto příšerný, můj výraz byl strnulý, natáčela jsem ho asi padesátkrát, než jsem natočila dvě věty bez přeřeknutí a bez jakýkoliv dalších podpůrných slov.

Co tě motivovalo to nevzdat a jít dál?

Postupem času jsem se posouvala dál, ale častokrát jsem měla chuť s tím vším praštit. Strávíte nad tím tolik času a potom vám někdo napíše ošklivý komentář. Člověku je potom velmi smutno.  Ale naučila jsem se negativní komentáře tolik nebrat a říct si ano, máš svůj názor, ale mě to od práce neodradí. Kolikrát jsem měla tvůrčí vyhoření, kdy nebyl čas vůbec na nic. Okolí mě však velmi podporovalo – můj přítel, přátelé a rodina. Já jsem si taky říkala nebuď blbá, tolik jsi na tom dřela. Teď to přeci nevzdáš. Podpora okolí je velmi důležitá.

Proč by firmy neměly opomíjet marketing na sociálních sítích?

Sociální sítě mají obrovský potenciál a investovat do nich se vyplatí, protože vždycky vám to něco přinese. Z dlouhodobých výzkumů vyplývá, že televize je na poklesu a sociální sítě rostou. A když firma investuje do televizní reklamy, tak pokud si porovnáte investice do televizní reklamy a investice do reklamy na Instagramu a Facebooku, tak výsledky jsou neuvěřitelné. Výhodou sociálních sítí je, že máte hned měřitelné výsledky, které můžete optimalizovat. Je to nejrychlejší optimalizovatelný marketingový nástroj.

Co přesně to firmě přinese?

Potenciál sociálních sítí neustále roste. V první řadě firmě přináší business, což znamená nové a potenciální zákazníky. V druhé fázi je to budování brandu, to znamená, že i když firma bude prodávat např. jeřáb, tak samozřejmě fotografie jeřábu na Instagramu nikoho moc neosloví. Jde ale o to, že se mi společnost bude dostávat do povědomí a zavolám právě jim. A to je to, co firmy často nevidí.  A často si nejsou jistí, proč do sociálních sítích investovat.

Může sociální sítě spravovat kdokoliv bez žádné praxe?

To je otázka do pranice, protože v dnešní době mají firmy pocit, že Facebook strašně letí.  Když ho mají všichni, budu ho mít také. To samé s Instagramem. Profily na sociálních sítích si založí, ale nikdo se jim nevěnuje. Hází se tam takové ty fotky – už tam týden nic nebylo, tak tam prostě hodíme nějakou fotku. Což samozřejmě firmě nepřinese žádný business. Fanoušky to ve většině případů vůbec nezajímá. Sociálním sítím je potřeba věnovat spoustu času, než zjistíte, co funguje.

Pokud ti ukážu nějaký IG profil, kde je pouhých 150 sledujících, jsi schopná říct, co za tím vězí?

Může to mít mnoho aspektů:

nepřispívá pravidelně,

nemá kvalitní fotografie,

má špatné texty (copy),

nepoužívá relevantní hashtagy,

dostatečně dobře nepoužívá potenciál stories a lokací.

Je tam mnoho proměnných. Vždy je to o detailnější analýze. Profilu samozřejmě velmi pomůže reklama a spolupráce s influencerem.

Jak dlouho člověku trvá, než se pořádně zviditelní na IG? (5 000 sledujících)

Opět záleží na tom, jaká je to firma, jakým způsobem komunikuje, jak je aktivní na Instagramu. Také zaleží na tom, jak investuje do reklam, jestli např. spolupracuje s nějakým influencerem. Pokud má instagramový účet dobrou strategii, má sjednocený feed, dělá věci, co tu cílovou skupinu baví a zapne si k tomu reklamy, tak si myslím, že hranice 5000 sledujících může být dosažena během pár měsíců.

Co je základem úspěchu, aby byl člověk/firma na sociálních sítích slyšet/vidět?

Dobrá strategie je alfou a omegou všeho. Nevypustíte do televize reklamu, aniž byste nevěděli, co chcete říct, komu to chcete říct. To samé platí pro sociální sítě.  To znamená mít vždy nastavenou strategii. Určit si, co je cílem a proč na těch sociálních sítích jsme.

Na co by se autor při pořizování IG fotky měl zaměřit? Vysoké HD rozlišení / originalita ?

V dnešní době lidé fotí smartphonem, a to naprosto stačí. Základem je zajímavá poutavá fotka. Spousta lidí jde za hranice, fotí se jednou rukou z útesu, aby měli hezkou fotku. K tomu samozřejmě nikoho nenavádím.  Fotka by měla být vždy v dobré kvalitě, ale nemusíte fotit ve velkém rozlišení jako fotografové. Fotka by neměla být rozmazaná a v pološeru. Případně pokud je fotka dobrá, tak jí rozhodně upravit. Fotka by měla mít skrytý příběh, já tomu říkám eye catching – to znamená, že by mě to mělo na tom feedu zastavit a měla bych se na to podívat, popřípadě tomu dát srdíčko či fotku okomentovat.

Co bys naopak nedoporučovala zveřejňovat na sociálních sítích?

Na sociální sítě nepatří vulgární fotky, neměli by tam patřit příliš osobní fotky, měli byste si vždy chránit své soukromí. Na Instagramu by neměly být fotky s textem, Instagram není textová platforma.

Další články

jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing

Rozhovory

Rozhovor s lektorkou Klárou Mouchovou

jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing

Rozhovory

ROZHOVOR S LEKTORKOU KRISTÝNOU MAKOVOU

jak-na-instagram-facebook-skoleni-workshop-online-marketing

Rozhovory

ROZHOVOR S MOTIVAČNÍ KOUČKOU DANIELOU SEDLOŇOVOU

Timeforworkshop.cz
© Timeforworkshop.cz
Všechna práva vyhrazena | Web by Weef