V roce 2017 přibližně 47 % podniků v rámci Evropské unie využilo ke komunikaci alespoň jednu ze sociálních sítí. Zároveň více než 8 z 10 těchto podniků využívají sociální média k vlastní propagaci a budování image.
Důvodů, proč využívat sociální sítě, je velké množství. Z pohledu firem jsou nejdůležitější následující:
- Budování image společnosti, prodej produktů či služeb
- Názor a komunikace se zákazníky
- Nábor zaměstnanců
Více než 55 % podniků uvedlo, že sociální sítě jim napomáhají zlepšovat produkty či služby díky zpětné vazbě od zákazníků.
Zákazníci mnohdy přicházejí s inovativními myšlenkami, a tak se aktivně zapojují do vývoje nových produktů.
Sociální média jsou součástí digitálních technologií, které podniky využívají:
- ke zvýšení své pozice ve vyhledávání
- ke zlepšení marketingových aktivit
- ke komunikaci a interakci s partnery, zákazníky a dalšími organizacemi
Z průzkumu vyplývá, že sociální sítě se stávají silným leaderem v prezentaci dané firmy a přináší firmám řadu benefitů. Investice do marketingu v oblasti sociálních sítí tak rok od roku stoupají.
My jsme si potenciálu sociálních sítí vědomy a co vy? Přihlaste se na náš workshop Instagram & Facebook a zvyšte své povědomí o firmě.
Více informací o workshopu: ZDE
Údaje uvedené v tomto článku jsou založeny na výsledcích průzkumu Evropské unie o využívání IKT a elektronickém obchodu v podnicích v roce 2017. Data byla získána z podnikových statistických zjišťování provedených národními statistickými úřadu v roce 2017.
Odkaz na článek: ec.europa.eu