TRENDY 2020. CO OČEKÁVAT OD SOCIÁLNÍCH SÍTÍ?
VIDEOBSAH. BEZ NĚJ V ROCE 2020 ANI RÁNU
Video je nejdominantnější formou obsahu. Uspějete jak s krátkým videem (TikTok), tak i s delším videem na IGTV. Videoobsah zvyšuje míru zapojení vašich fanoušků, protože je poutavé a interaktivní. Na základě statistik, které uvedla společnost Cisco Systems, bude do dvou let 82 % veškerého obsahu videa. O důležitosti videoobsahu si více povíme na celodenním školení Instagramu a Facebooku.
PŘÍBĚHY – MUST HAVE
V roce 2019 byla zaznamenána mnohem vyšší sledovanost IG Stories než samotného obsahu na timeline Instagramu. Instagram Story je úspěšné díky krátkému formátu. V dnešním uspěchaném světě více lidí upřednostňuje krátký a autentický obsah. Dalším faktorem úspěchu IG Story je to, že po 24 hodinách zmizí. Lidé pak mají pocit, že jim může něco důležitého “utéct”. Nutí je to tedy se minimálně jednou denně podívat na IG Stories, aby byli v obraze a nic jim neuniklo.
IGTV
Jestli jste si IGTV v roce 2019 nevšimli, nebo jste jí nevěnovali tolik pozornost, tak v roce 2020 byste se na tento formát prezentace měli zaměřit. IG aktuálně pracuje na jejím vylepšení. Můžeme se tak těšit na větší množství obsahu na IGTV a s tím i spojenou možnost propagace. Jak na střih a úpravu videa se dozvíte na našem celodenním workshopu.
TIKTOK
O co vlastně jde? Jde o 3. nejoblíbenější sociální síť mezi teenagery (stále vede Instagram a Snapchat). Na TikToku se nejčastěji prezentují mladí lidé, kteří sdílí krátká upravená videa. Nejde rozhodně o dokonale vytvořená videa, ale spíše o vtipné a autentické záběry.
Tiktok je obrovským způsobem na vzestupu a to díky tomu, že vyvolává v lidech spontánnost a humor. Tiktok je mnohonásobně autentičtější než IG. Statistiky jasně ukazují, že videa mají obrovskou míru zapojení a lidé na TikToku tráví cca 53 minut denně. Aplikace je pak v průměru otevírána 11x za den.
SPOLUPRÁCE S INFLUENCERY
I v roce 2020 uvidíme velké množství značek spolupracujících s influencery. Značky však budou vyhledávat především dlouhodobé spolupráce, které budou fungovat na základě hlubších a trvalejších vztahů. Influenceři budou kooperovat se značkami, se kterými se opravdu ztotožní. Autentičnost spolupráce bude u větších značek na prvním místě.
SÍLA MIKROINFLUENCERŮ
Mikroinfluenceři se specializují na konkrétní oblast, např. jídlo, životní styl, sport, krásu nebo módu. Mají vyhraněný styl a směr, kterého se drží. Mikroinfluenceři sice zasáhnou menší množství lidí, ale jejich míra interakce s fanoušky je vyšší než u větších influencerů. Do budoucna lze očekávat, že značky budou spolupracovat s větším množství mikroinfluencerů, než s jedním velkým influencerem.
HONBA ZA LAJKY KONČÍ
Jak jistě víte, některé země mají počet lajků skrytých už nějaký ten měsíc. K nám do ČR se tento trend také pomalu dostává. Počet lajků uvidí pouze vlastník účtu, ostatní sledující je neuvidí. Odstraněním lajků se do popředí dostávají jiné metriky, jako je např. míra interakce v komentářích.
NÁKUPY PŘES SOCIÁLNÍ SÍTĚ BUDOU STÁLE NARŮSTAT
Nákupy prostřednictvím sociálních sítí by měly stále růst. Narůstat budou díky inovacím, které umožní nákupy v samotné aplikaci.
GEOLOKACE
Značky si budou více uvědomovat sílu označování geolokace, která jim může přinést hodnotné a relevantní fanoušky z okolí, ve kterém se firma pohybuje.
NEZAPOMEŇTE BÝT OFFLINE
I značky si moc dobře uvědomují, že sociální sítě značně ovlivňují zdraví a psychickou stránku člověka. Proto se bude více firem zaměřovat na to, aby lidé měli spíše pozitivní zkušenost s online médii, než negativní.
Vodafone uvedl kampaň #ScreenFreeFathersDay, s cílem více se zaměřit na kontakt s rodinou. Trend #Offline48 povzbudil uživatele k tomu, aby v režimu offline zůstali alespoň dva dny.
PERFEKTNÍ ZÁKAZNICKÝ SERVIS
Fanoušci berou sociální síť jako platformu, kde dochází k mnohem rychlejší interakci, než je tomu třeba u emailu. Očekávají tak, že na jejich soukromou zprávu odpovíte do 30 minut.
BUĎTE AUTENTIČTÍ
Poctivost a transparentnost bude stále více oceňována. Nebojte se přiznat vlastní chybu. Naopak ostatní přiznání ocení a vy si tak můžete zvýšit svou autenticitu.
KONEC POLITICKÝM REKLAMÁM
Twitter sklidil uznání za to, že znemožnil placenou propagaci politickým stranám.